Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 13 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Asfaltová souvrství s využitím sklovláknitých kompozitních materiálů
Sadil, Dominik ; Hýzl, Petr (oponent) ; Šperka, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá používáním výztužných kompozitních materiálů do souvrství asfaltových vozovek. Tyto geosyntetické materiály jsou v konstrukcích pozemních komunikací používány především za účelem omezení šíření trhlin a prodloužení životnosti konstrukce. V rámci této práce byla vyrobena zkušební tělesa skládající se z několika typů asfaltových souvrství. Tyto vzorky byly podrobeny laboratornímu testování, kdy byly výsledky různých souvrství mezi sebou porovnávány. Diplomová práce se v rámci tohoto testování zabývá především zkouškou spojení asfaltových vrstev s cílem zjistit, jaké faktory nejvíce ovlivňují výsledky zkoušky. Další součástí práce je 4bodová zatěžovací zkouška ohybem, při které byla pro sledování chování asfaltového souvrství v průběhu času využita inovativní technologie v podobě DIC kamery.
Recyklace zastudena
Šperka, Pavel ; Stehlík, Dušan (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zaměřuje na zpracování poznatků o recyklacích netuhých vozovek za studena, především na technologie hloubkové a částečné recyklace na místě za studena a jejich výhodami, či důvody pro větší využívání v ČR. V praktické části práce je vyhodnocen současný stav vybraných úseků, které byly provedeny technologií částečné recyklace na místě za studena. V závěru práce je vyhodnocena úspěšnost této technologie.
Využití R-materiálu do studených asfaltových směsí
Kotas, Vojtěch ; Varaus, Michal (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce řeší využití R-materiálu do asfaltových směsí zpracovaných za studena, což je moderní metoda využití recyklátu do podkladních vrstev pozemních komunikací. Konkrétně se zabývá stanovením základních vlastností R-materiálu, jako je zrnitost a zhutnitelnost. Prakticky pak ověřuje a srovnává vlastnosti studených asfaltových směsí stmelených cementem, asfaltovou emulzí a kombinací těchto pojiv, na základě pevnosti v příčném tahu.
Použití sklovláknitých geomříží do asfaltových vozovek
Sadil, Dominik ; Šperka, Pavel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá používáním sklovláknitých geomříží do souvrství asfaltových vozovek. Tyto prvky se používají jako výztužné materiály v konstrukci vozovek především pro částečnou eliminaci či oddálení tvorby trhlin ve vozovce a pro přenos tahových zatížení, která se roznášejí do podkladních vrstev. V rámci bakalářské práce byly testovány vlastnosti asfaltových souvrství vyztužených geomřížemi pomocí vybraných funkčních zkoušek a bylo také sledováno chování geomříží mezi asfaltovými vrstvami. Tato práce zároveň zkoumá, zda jsou tyto běžně používané funkční zkoušky prakticky použitelné pro asfaltová souvrství se sklovláknitými geomřížemi.
Studené asfaltové směsi s R-materiálem
Ševc, Jan ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce řeší využití R-materiálu do studených asfaltových směsí. Zabývá se studenou recyklací a vstupními surovinami, které se při technologii používají. Prakticky ověřuje vlastnosti R-materiálu a zbytkového asfaltového pojiva. Dále pomocí průkazních zkoušek stmelených směsí (pevnost v příčném tahu a odolnost proti vodě) ověřuje vlastnosti navržených studených asfaltových směsí. Následně je práce věnována experimentálnímu měření vybraných směsí pro zjištění dalších charakteristik. Zásadní pro pozitivní výsledky zkoušek těchto směsí je homogenita R-materiálu a také množství a stav zestárlého zbytkového asfaltového pojiva.
Využití asfaltového recyklátu do podkladních vrstev vozovek pozemních komunikací
Tanečková, Pavlína ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část shromažďuje dostupné informace o současném stavu nakládání se stavebními a demoličními odpady. Tato část pojednává o zahraničních zkušenostech s nakládáním SDO, podává základní informace o zavedení cirkulární ekonomiky. Neméně důležitým tématem je i enviromentální dopad, který je rozeprán z pohledu vyhlášky č. 283/2023 Sb. Dále podává základní informace o stavebních a demoličních odpadech a popisuje proces recyklace. Dále se zabývá nejpoužívanějšími druhy recyklátů a jejich využitím v pozemních komunikacích. Praktická část této diplomové práce ověřuje možnosti využití asfaltových recyklátů a jejich směsí stmelených asfaltovou emulzí nebo hydraulickým pojivem. Hlavním cílem bylo ověřit možnosti využití těchto recyklátů do stmelených podkladních vrstev městských komunikací. Tyto možnosti byly ověřeny a následně porovnány pomocí laboratorních zkoušek. Na závěr je provedeno porovnání stmelených směsí asfaltových recyklátů s dávkováním specifického množství pojiva a nízké teplotě ohřátí směsi kvůli optimálnímu zhutnění do požadovaných hodnot pevností při použití recyklátů.
Emulzní mikrokoberce s použitím R-materiálu
Kolesniková, Simona ; Valenta, Jakub (oponent) ; Šperka, Pavel (vedoucí práce)
Silniční síť v ČR je téměř 55 738 km a její údržba je dlouhodobě podfinancována. Je tedy zapotřebí hledat způsoby, jak prodloužit celkovou životnost komunikací. Emulzní mikrokoberce patří mezi emulzní kalové vrstvy a jsou tvořeny tenkou vrstvou ze směsi kameniva, asfaltové emulze, vody a regulátory štěpitelnosti (např. cement, vápno apod.). Jedná se o údržbovou technologii vozovek sloužící k prodloužení životnosti vozovek, a to o 5 až 9 let. S tím, jak postupně dochází ke snižování zásob kvalitního kameniva a k růstu cen vstupních surovin pro mikrokoberce, je třeba se zabývat možností využití R-materiálu do této technologie. Práce se zabývá nahrazením přírodního kameniva v mikrokobercích R-materiálem, a to v množství 100 %. V rámci praktické části práce byla optimalizována receptura mikrokoberce s R-materiálem.
Emulzní mikrokoberce s použitím R-materiálu
Kolesniková, Simona ; Valenta, Jakub (oponent) ; Šperka, Pavel (vedoucí práce)
Silniční síť v ČR je téměř 55 738 km a její údržba je dlouhodobě podfinancována. Je tedy zapotřebí hledat způsoby, jak prodloužit celkovou životnost komunikací. Emulzní mikrokoberce patří mezi emulzní kalové vrstvy a jsou tvořeny tenkou vrstvou ze směsi kameniva, asfaltové emulze, vody a regulátory štěpitelnosti (např. cement, vápno apod.). Jedná se o údržbovou technologii vozovek sloužící k prodloužení životnosti vozovek, a to o 5 až 9 let. S tím, jak postupně dochází ke snižování zásob kvalitního kameniva a k růstu cen vstupních surovin pro mikrokoberce, je třeba se zabývat možností využití R-materiálu do této technologie. Práce se zabývá nahrazením přírodního kameniva v mikrokobercích R-materiálem, a to v množství 100 %. V rámci praktické části práce byla optimalizována receptura mikrokoberce s R-materiálem.
Asfaltová souvrství s využitím sklovláknitých kompozitních materiálů
Sadil, Dominik ; Hýzl, Petr (oponent) ; Šperka, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá používáním výztužných kompozitních materiálů do souvrství asfaltových vozovek. Tyto geosyntetické materiály jsou v konstrukcích pozemních komunikací používány především za účelem omezení šíření trhlin a prodloužení životnosti konstrukce. V rámci této práce byla vyrobena zkušební tělesa skládající se z několika typů asfaltových souvrství. Tyto vzorky byly podrobeny laboratornímu testování, kdy byly výsledky různých souvrství mezi sebou porovnávány. Diplomová práce se v rámci tohoto testování zabývá především zkouškou spojení asfaltových vrstev s cílem zjistit, jaké faktory nejvíce ovlivňují výsledky zkoušky. Další součástí práce je 4bodová zatěžovací zkouška ohybem, při které byla pro sledování chování asfaltového souvrství v průběhu času využita inovativní technologie v podobě DIC kamery.
Použití sklovláknitých geomříží do asfaltových vozovek
Sadil, Dominik ; Šperka, Pavel (oponent) ; Kudrna, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá používáním sklovláknitých geomříží do souvrství asfaltových vozovek. Tyto prvky se používají jako výztužné materiály v konstrukci vozovek především pro částečnou eliminaci či oddálení tvorby trhlin ve vozovce a pro přenos tahových zatížení, která se roznášejí do podkladních vrstev. V rámci bakalářské práce byly testovány vlastnosti asfaltových souvrství vyztužených geomřížemi pomocí vybraných funkčních zkoušek a bylo také sledováno chování geomříží mezi asfaltovými vrstvami. Tato práce zároveň zkoumá, zda jsou tyto běžně používané funkční zkoušky prakticky použitelné pro asfaltová souvrství se sklovláknitými geomřížemi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 13 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.